Snatch – Kapışma

Guy ritchie nin izleyicelerinin dikkatini verme, anlama, algilama, baglanti kurma, cozumleme gibi yeteneklerini sinadigini dusundugum ikinci filmi. bu yetenekleriniz yeterince iyi ise muhtemelen daha sahneler gelmeden neler olabilecegini anlamaniz mumkun ama bir okadar da zor, zira filmi guzel kilan yanlarindan birisi de bu; olaylarin birbiri ile baglantisi, beklenmedik zamanlardaki beklenmedik tepkiler, ard sesin sizi filme adapte etmesi, ilginc detaylar, muhtesem muzikler, unutulmayacak quotalar. vs vs

Çok akillica ve biraz da piyasaya oynayan diyebiliriz belki filmler yapan direktorlere gercekten bayilmamak elde degil. bir filmi gozlerini kirpmadan izliyorsan ve an be an seni diri tutuyorsa bil film, tamam tutmus demektir, tabii bahsettigim james bond vs gibi olumune macera olan filmler degil de icerisinde sanata saygi varsa, aslinda icerisinde sadece anlatmak istediginin disinda daha derine inmeye calisiyorsa ve de kucuk detaylara, kucuk oyunlara yer veriyorsa kamera acilari ve karakterler gibi, fevkalade olmus demektir.

Ve film aslinda burada baslar, seyirciye goz kirpar. der ki benim aslinda bahsetmek istedigim tesadufler, daha otesi degil, tesadufler, planlanmamis ve hayatimizin tumunu kapsayan bu olaylar silsilesi. karavan almak icin gidilen cingeneler diyarindan, koca bir boksorun yerde kalmasina, ardindan bonustan bir boksor adayinin ortaya cikmasi ile olaylarin kizismasina, ayni zamanda ortalikta dolasan 84 kirat bir elmas ve onun pesinden kosan bir cok insana, bu olaylarin birbiri ile baglantisi ve ortaya cikan sukela bir film. film kadar soluksuz bir cumle oldu sanirim.

snatch-post

En fazla etkileyen sahneler, dedigim gibi detaylardir bu filmde, iste aslinda salt komedi ya da macera filmi deyilim diye bagiran detaylar. filmin en basinda soygundan once kapidan binaya girdikten sonra yahudi arkadaslari guvenlik kameralari ile takip ediyoruz, o sirada cast geciyor. beceriksiz soyguncu arkadaslarin mekanlarinda film boyunca arkada kucuk bir ekran daha var, ana kamera bir karaktere yonelmis iken diger kamera da ikinci karakterin yuzunu seyirciye gosteriyor. yine bir guvenlik kamerasi daha, soygunu tamamlayamayip yuzlerine bulastirdiklari anda yukaridaki kameraya bakiyorlar, filmin ilerleyen sahnelerinde guvenlik kamerasindaki goruntuyu yeniden izliyoruz.

Ama sunu kabul etmek gerekir ki micky rolu biraz kadir inanir modu, aslinda net bir sekilde gosterilmese de film boyunca, delikanli, vurdu mu deviren, sinirlendi mi herkesi yerle bir eden aslan delikanli. tabii ki degil saka yapiyorum ama hernekadar kadir inanir olmasa da bi aslanlik modu var. bir sekilde ingiltere icin bir azinlik grubu, onlar icin hayatlarindaki oncelikleri ve onemli seyleri (karavan, anne vs) cok da guzel bir dille anlattigini dusunuyorum. tabi para isin icine girince bunlarin hicbiri de onemsenmiyor aynen filmin sonunda, pikeylerin herkesten daha karli cikmasi gibi.

Yine cok detaya giriyorum sanirim ama ilk dovusme sahnesi sirasinda brad pitt citlere carptiktan sonra birer birer dizlerini kitlatir, sonra ayaga kalkar egilir belini kitlatir, sonra sirtini sonra butun parmaklarini ve arkadan gelen kitirdama sesleri muhtesemdir, zaten tum eklemlerini rahatlattiktan sonra da herifi yere cakar, dogaldir da. ayrica karavanda oynanan iskambil kartlari uzerinde kadin resimleri vardir, bu da komik bir detaydir.

Vizyon Tarihi: 10 Kasım 2000
Yapımı : 2000 – İngiltere ,  ABD
Tür : Gerilim ,  Suç
Süre: 102 Dak.
Yönetmen : Guy Ritchie
Oyuncular : Jason Statham ,  Stephen Graham ,  Brad Pitt ,  Benicio Del Toro ,  Vinnie Jones
Senaryo : Guy Ritchie

The following two tabs change content below.
Selçuk Üniversitesi Gazetecilik Bölümü 3. Sınıf öğrencisi

Latest posts by Ebubekir Ağbaba (see all)

Tags from the story
, ,

6 Comments

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir